Alla inlägg under september 2010

Av Ann Lundgren - 26 september 2010 14:15

Japp nu är hösten här på allvar. Löven dör o får fina färger o faller till backen. Blåser kallt o regnar allt för ofta o det mörknar allt för snabbt.


Stort Grattis till Sissi o Daniel som fått en liten tös nu efter lång väntan.

Hoppas få se henne snart. Hon är så söt på bilden.


Jag går in i vecka 15 nu och illamåendet håller i sig för det mesta. Har haft några få fria dagar, hoppas det släpper helt snart.

Känner magen växa o det känns "konstigt" ovant.Kan få lite huggande smärta ibland ner mot ljumskarna när ja nyser, hostar o snyter mig o sånt. Men det hör väl till det med.

Mycke nytt o vänja sig vid, o känner att det förändras nästan var dag.

Svårt o hitta en bra rytm på ätandet pga illamåendet.

Ska försöka o inte äta så mycke sött, men det e svårt, lätt o slänga i sig godis. =/

Har varit ute i hagen i veckan o härjat med o få ström i tråden. Men det är inte så lätt, för mycke knutar som bränt sönder tråden. Så det var ett evigt rännande fram o tillbaka till agrigatet. Men nu e det nästan ström i hela hagen. Blev sånt piss väder så ja får vänta till nästa vecka o se om ja kan fortsätta o få ordning. =)


Har haft kräftkalas med o det var en trevlig tillställning. Alla tyckte kräftorna blev super goda, så det var ju bra!

O för o få tag på kräftorna så for ja ner till mor på måndagen innan o hälsa på och kolla till deras hästar, sen vidare o hälsa på mormor på tisdagen. Det tyckte hon var jätte skoj. Sen vidare o sov över hos min bästa Katja, tjöta i timmar o såg på film. Alltid lika skoj!!! =D

Sen vidare ut till Rörö, för o träffa far o Monica o Farfar, men blev en tripp till Tandläkaren o även hälsa på min farmor som ligger på hem. Var jobbigt o se henne nu efter så många år. Hon mindes mig så klart inte. Men farfar blev glad att jag var med o hälsa på henne! Det e huvudsaken.

Suck så jobbigt det e o se dom gamla... =(

Sen fick ja med en hel hög med kräftor hem som ja koka direkt på fredan när ja kom hem. O på lördan var kalaset.. Så japp en hel full vecka blev det. Skoj o se alla en snabbis. =)


Nä nu ska jag försöka få något gjort här. Är inte alls på humör. Önska jag hade lite vilja i mig!!!!


Ta hand om er!

Av Ann Lundgren - 6 september 2010 12:44

Idag fick jag bara en plötslig saknad av en kär gamal vän som jag inte längre har kontakt med. Vet inte om han lever eller var han finns...

Jag tänker på honom var gång jag tittar på tavlan han gav mig innan han första gången försvann.Den hänger här i vardagsrummet ovanför mitt huvud.

Men sen jag träffa han sist och jag inte kunde besvara de känslorna han hade för mig ville han gå sin egen väg och jag släppte honom fri. Sen den dagen har jag saknat honom otroligt han är en vän jag aldrig glömmer. Han har ärrat mitt hjärta djupt. Dom ärren läker nog aldrig helt, dom svider än idag. Önska han ville vara min vän igen. Bara så jag vet att han mår bra..

Jag vill ju att han ska veta att jag är lycklig och mår bra och att jag ska ha barn. 

Han har gått under jorden och jag lyckas aldrig finna han, det var så han ville ha det. Men jag gör mig synlig så han kan finna mig om han vill hitta mig.

Jag skulle nöja mig med ett: Jag lever och mår bra... Bara för o lugna mina tankar.

Saknar dig, min kära vän.

Ovido - Quiz & Flashcards