Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Förbannade hosta!!!

Av Ann Lundgren - 13 januari 2009 02:17

Jag var till läkaren idag för att utesluta lunginflamation o få något som kan dämpa min hosta så jag kan sova.

Visst kom till läkaren de tog blodprov i armen som jag bara hatar o fick panik som jag brukar få, men repa mig väldigt bra ändå även om tårarna forsa ner från kinderna o jag blir arg på mig själv var gång att jag ska tycka det e så äckligt med nålar o sprutor. Det gjör ju i självaverket inte så ont som jag tror var gång... suck...

Ja ingen infektion i kroppen iaf o det var ju skönt det, men då återstår hostan o fick mollipect till den med lite uppåtchack i... på dagen funkade den riktigt bra.

Men när jag la mig kl 12 så började det, hosta o kill i halsen, inte fan hjälpte den då, tog mer ut av den o hostar lika mycke för det, har tagit de receptfria med nu, o e helt darrig pga epinidrinet i mollipecten. vet hur det känns, man blir rastlös o pigg av skiten.. o så till råga på det e jag trött som as o hostar så jag får ännu ondare i halsen, sitter nu o dricker varm kopp tee för att hoppas på lindring så jag kan lägga mig här på soffan o sova några minuter utan o väcka snuttisen där uppe med min hopplösa hosta. Ska ringa till vårdcentralen imorgon o be om toclase hostdämpande tabletter... de har funkat förut o nu e det kris.... så hoppas de vill skriva ut dom till mig.

Suck.. bara gnäller gör jag... men det e tröttsamt o hosta hela tiden...

jaja nog gnäll av mig nu..

Sov gott ni som kan... natti..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann Lundgren - 16 november 2012 17:01

Jag trodde inte jag skulle känna sådan sorg. Sally har legat på dimens hem i ca 8 år. Det sägs att dom inte finns där längre då de inte pratar eller visar känslor. Att det bara är skalet kvar. Vad vet vi om det?? Jag har bara besökt henne ett få t...

Av Ann Lundgren - 28 september 2012 22:23

Här finns mycke tankar o jag undrar hur långt från väggen jag egentligen är. Så innerligt trött. Frej sover inge bättre... Psykologen ska fixa remiss för en eeg tror ja det hette. Mätning av signaler i hjärnan för o utesluta epileptiska störningar. ...

Av Ann Lundgren - 18 augusti 2012 07:56

Jag har ju totalt glömt att skriva att Thor kom till världen den 26 juli kl.21.58. Han vägde 3540gr o var 52cm. Jag återkommer med förlossnings historien. Kan dock säga att han äter sover o växer precis som han ska! ...

Av Ann Lundgren - 20 juli 2012 17:36

Ja idag är jag i v.39+3. Det menas med att bäbis är färdig o välkommen ut när som hellst nu. Magen e nu enligt mvcs kurva 35. o med Frej var ja 33. Har gått upp ca 7 kg. o med frej gick ja upp 15kg... Jo några lätta förvärkar har jag haft, massa sa...

Av Ann Lundgren - 12 juni 2012 13:52

Helgen var helt underbar!!! Vi var barnlediga och for till stenungsundsbaden. 4 varma pooler, god mat o dryck, Underbart sällskap! O endel sömn!!! Fredagen anlände vi i stenungsund o min älskade far o styvmor hämtade Frej o ja fick sååå ont i mag...

Ovido - Quiz & Flashcards