Direktlänk till inlägg 3 juni 2009

Bil tur

Av Ann Lundgren - 3 juni 2009 09:42

Vi har Bäver i dammen igen! =) O denna gången fick jag ett kort på den lilla parveln. =)

Jätte liten svans dock...

Sen var jag ner till Mor i söndags o hälsade på. Var o klappade på Muskur o kolla in Brimi som ska bli sällskap till Muskur och som jag skall se om jag kanfå lite ordning på, då han e lite skygg o rädd av sig.

Sen tog jag o mor även tillfället iakt att åka till skene o hälsa på Siggi o Lina, vilket var jätte skoj! Siggisen kom direkt o hälsade när jag ropade på honom o det kändes som han kände igen mig! Helt underbar är han! Så lik Muskur... =)

O Lina tar hand om honom, hur bra som hellst så jag är såå glad att han fått ett sånt super bra hem! 

Mor o Siggi

O när vi ändå var i krokarna så var jag o hälsade på mitt Hjärta med! 

När jag stannat bilen o gick ut o ropade på henne på samma sätt som alltid så kom hon till mig direkt! =) Jag blev så otroligt glad! Sicken känsla! 

Vi kelade o hon e verkligen tjock o ska ha när som hellst! Min älskade prinsessa! Hon nästan stoppade huvet i famnen. o kliade i öron o ja jag blev så glad att hon kom ihåg mig! =) 

Den vackra tjockisen följde med mig till grinden tillo med! =)

 

 Bruda mitt hjärta!O Vinna i bakgrunden kom för o kolla läget.

 Sen hann jag inte med så mycke mer hästar då jag skulle vidare på min bil färd. 

Skulle ner till Ullared och köpa exemtäcke till Muskur. O så blev det en del annat smått o gott. Sen vidare till ny öppnade Börjes o köpte lite där, sen vidare hem o grillade god mat! Sen sängen o upp tidigt för att åka bort till Annie o Hämata Styggur o Brimi så Brimi kunde åka med mig o Muskur till Sunne.

Gick bra o gå med dom från hagen till annies gård.

Tog in Muskur o Brimi i varsin box så de kunde bekanta sig där först innan de skulle in i transporten tillsammans.

O släppte ut Styggur, lill hingsten i hagen med Muskurs kompis.

O det blev lite skiiande.. =)

Styggur o Muskurs kompis

 Sen lastade vi Brimi i transporten o det gick faktiskt riktigt bra, även om han tyckte det var ganska läskigt så slängde han sig inte eller så. 

O sen på med Muskur o det gick jätte bra! 

Sen for vi o det tog ca 3-4 timmar upp till Bäckalund o nya sommar hagen. 

O hästarna var snälla.

Väl framme så hjälpte Marita mig o ta ut Muskur o ja Brimi o Brimi var inte alls lika skygg o underlägsen längre. De två dräktiga travstona blev jätte glada när det kom mer hästar o gapade. 

In med Muskur o Brimi i hagen o Brimi föste iväg Muskur från stona o sen var de delade. Brimi bestämde över Muskur o stona gick för sig. 

På kvällen när vi var dig ännu en gång, så började stona pissa för brimi o han gick mellan stona o Muskur. 

Undrar hur det blir sen när stona fölar om Muskur tar över då?! 

Ja vi får se...  Här är lite bilder iaf... =)

Muskur o Brimi

Brimi föser undan Muskur från stona.

Brimi betar

Muskur står o tittar efter stona. Är genom svett efter o bli föst omkring.

Två tunnor... =) Stona ska ha när som hellst nu! =)


Ja o jag ska nu åka till Sunne o köpa lite gott så jag kan fjäska med Brimi o sen blir det o se om jag får kontakt med Brimi idag. =) 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann Lundgren - 16 november 2012 17:01

Jag trodde inte jag skulle känna sådan sorg. Sally har legat på dimens hem i ca 8 år. Det sägs att dom inte finns där längre då de inte pratar eller visar känslor. Att det bara är skalet kvar. Vad vet vi om det?? Jag har bara besökt henne ett få t...

Av Ann Lundgren - 28 september 2012 22:23

Här finns mycke tankar o jag undrar hur långt från väggen jag egentligen är. Så innerligt trött. Frej sover inge bättre... Psykologen ska fixa remiss för en eeg tror ja det hette. Mätning av signaler i hjärnan för o utesluta epileptiska störningar. ...

Av Ann Lundgren - 18 augusti 2012 07:56

Jag har ju totalt glömt att skriva att Thor kom till världen den 26 juli kl.21.58. Han vägde 3540gr o var 52cm. Jag återkommer med förlossnings historien. Kan dock säga att han äter sover o växer precis som han ska! ...

Av Ann Lundgren - 20 juli 2012 17:36

Ja idag är jag i v.39+3. Det menas med att bäbis är färdig o välkommen ut när som hellst nu. Magen e nu enligt mvcs kurva 35. o med Frej var ja 33. Har gått upp ca 7 kg. o med frej gick ja upp 15kg... Jo några lätta förvärkar har jag haft, massa sa...

Av Ann Lundgren - 12 juni 2012 13:52

Helgen var helt underbar!!! Vi var barnlediga och for till stenungsundsbaden. 4 varma pooler, god mat o dryck, Underbart sällskap! O endel sömn!!! Fredagen anlände vi i stenungsund o min älskade far o styvmor hämtade Frej o ja fick sååå ont i mag...

Ovido - Quiz & Flashcards