Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Gnäll o bilder...

Av Ann Lundgren - 29 april 2011 20:39

I stallet har det kommit ett jätte fint travföl. Hon e så söt o full i spring! Super nyfiken o social. Hon kanske kan bli nått med den fina stammen, men det återstår o se. Kan dock inte stammen.

   


Sen har ja fått låna en sjal av Ida som e toppen! Han trivs bra i den när han e nöjd. Sover som en gris... =)

   


Vi träffade föräldrargruppen o min älskade lille fis var så klart minst i gänget av de som kom.



Så till gnället...

Han e såå tråkig just nu o ja har så svårt o förstå vad ja ska göra. Han skriker o gnäller om vart annat hela dagarna, vill knappt somna utan skriker in i det sista o defenitivt inte ensam..

Hans mage bråkar än så kolikbarn e väl det ja har.

Känns så fel att bli avtrubbad av allt skrik o gnäll, att tålamodet bara försvinner o mina tårar trillar...

Önska man kunde hjälpa honom o förstå vad allt skrik innebär.

Han sover inte speciellt länge på dagarna o lätt väkt.

Men han tittar på allt o e vaken o med, o ler ibland o det ger så mycke glädje det där lilla leendet.

Ja mycke e tufft o vara mamma o förstå vad han ska ha för o må bra...

Suck.. blir ju deppad för mindre. =(

   

 
 
Ingen bild

Sandra Johansson

30 april 2011 08:04

Vet precis hur du känner! Lina hade oxå nån sort kallad kvälls kolik. Mådde skit under denna enligt alla underbara period! O det värsta var att om nån annan tog henne så var hon nöjd o log emellanåt! man känner sig värdelös o otillräcklig! men man är trött o helt slut o har inte ork o de känner de små av. jag kan glädja dig med att för varje dag så går ni mot det bättre! Se till oxå att janne oxå tar MINST lika mycket ansvar så du får andas ut själv! Låt han ta Frej o så åker du o shoppar nåt riktigt snyggt åt dig själv det är du värd! Eller bara ta en stärkande promenad själv! tänker på er! KRAM

 
Mia

Mia

2 maj 2011 07:37

Ja visst är det trist med vattnet på vinden, tyvärr kommer jag nog inte få ett skit i ersättning. Hyresvärdar har alltid kryphål att förflytta sig genom.

Vilket sött föl! =)

Sjalen ser superbra ut, använder man den kan man nog få saker gjort trots att man har en liten med sig.

Din lilla minsting i föräldragruppen har ju varit med om en hel del mer i magen än vad de flesta andra bebisar varit. Inte konstigt att han är liten. Känns så himla bra att han är på utsidan och att allt har gått bra för er.

Jobbigt för dig att han är gnällig och förstår att det är svårt. Man vet ju inte vad de små liven vill när de gnäller och då känner man sig maktlös och ledsen.

Kraaaaaam till er alla tre!
//Mia

http://www.mia-sweet-mia.blogspot-com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann Lundgren - 16 november 2012 17:01

Jag trodde inte jag skulle känna sådan sorg. Sally har legat på dimens hem i ca 8 år. Det sägs att dom inte finns där längre då de inte pratar eller visar känslor. Att det bara är skalet kvar. Vad vet vi om det?? Jag har bara besökt henne ett få t...

Av Ann Lundgren - 28 september 2012 22:23

Här finns mycke tankar o jag undrar hur långt från väggen jag egentligen är. Så innerligt trött. Frej sover inge bättre... Psykologen ska fixa remiss för en eeg tror ja det hette. Mätning av signaler i hjärnan för o utesluta epileptiska störningar. ...

Av Ann Lundgren - 18 augusti 2012 07:56

Jag har ju totalt glömt att skriva att Thor kom till världen den 26 juli kl.21.58. Han vägde 3540gr o var 52cm. Jag återkommer med förlossnings historien. Kan dock säga att han äter sover o växer precis som han ska! ...

Av Ann Lundgren - 20 juli 2012 17:36

Ja idag är jag i v.39+3. Det menas med att bäbis är färdig o välkommen ut när som hellst nu. Magen e nu enligt mvcs kurva 35. o med Frej var ja 33. Har gått upp ca 7 kg. o med frej gick ja upp 15kg... Jo några lätta förvärkar har jag haft, massa sa...

Av Ann Lundgren - 12 juni 2012 13:52

Helgen var helt underbar!!! Vi var barnlediga och for till stenungsundsbaden. 4 varma pooler, god mat o dryck, Underbart sällskap! O endel sömn!!! Fredagen anlände vi i stenungsund o min älskade far o styvmor hämtade Frej o ja fick sååå ont i mag...

Ovido - Quiz & Flashcards