Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Ann Lundgren - 4 maj 2010 09:18

Maj o regn idag! =)

Jo i Lördags så var mor, syster, mormor o min styvfar här o mummsade tårta o grillat. Redan då trottsade vi regnet o grillade. Gick så klart jätte bra. =)


Mor o syster fick följa med o se på Ögn o hur jag gör när jag arbetar med henne. Då min syster har en liten snorvalp till häst själv. O inte kan så mycke. Så försöker ja ge henne tips o ider men det e svårt o få henne o förstå hur jag tänker helt.


I Söndags var det toppen väder varmt o gott! Ögn gick inte lika fint, hon var tittig o skvättig. Fick verkligen ha mycke tålamod o repetera min önskan om att hon skulle gå framåt, men efter många repeteringar så kicka hon lite lätt mot spöt o gick fram. Hehe... Ja hon e rolig. Men jag vann o vi kom runt o hem igen.

Muskur där imot gick kanon fint! Han trava o tölta samlat  o fint. Vi mötta två skällande schäfrar o han e så bra. Bryr sig inte jag bara vände huvet mot hunden o han föste hunden mer eller mindre hemåt. =)

O sen ställde vi oss där o husse kunde komma o hämta hundarna o slänga in dom så ja kunde fortsätta.

Han galopperade fint o länge, så han har nog börjat få lite muskler o kondis. =) Han gick super fint! Mycke nöjd! =)


Igår läppte ja dom i en mindre hage o där körde ja runt dom så dom blev svettiga o goa. Men ögn är stel o behöver mjukas upp, hon till o med hade passtaktig galopp. Men efter ett tag så blev hon lite rundare o även kom det några travsteg! =) Hon påminner om min gamla vän Dreyri. Han var så stel att han passade hela tiden, men efter massa böjningar i paddocken så kom traven! =)


Nå väl idag regnar det mest. Så får se om jag hinner göra något med dom små liven mellan regndropparna. =)

Men nu ska jag ta ett zumba pass o duscha iaf.


Ha en bra dag alla!

Ovido - Quiz & Flashcards