Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

10 veckor kvar

Av Ann Lundgren - 13 januari 2011 18:37

Kan inte riktigt förstå att det e så snart...

Jag som tänkte: att varför ska ja ha allt färdigt för, ja kommer ligga inne på sjukan i flera månader... Men nu... ojoj.. Känner mig stressad på o få ordning på alla små prylar innan Sprattel kommer.

Få allt så bra som möjligt o lätt vindigt som möjligt.. o har inte den blekaste om vad jag kan komma att behöva för o underlätta för oss o Sprettel...


Jag e så nervös för o bli mamma... För förlossningen som ser mer o mer ut att bli på vanliga sättet. Så nervös inför smärta o hur ja kommer o ta det.


Sprattel växer så det knakar, ligger över kurvan o sprattlar o vrider o vänder på sig. Så förundrande över kraften i det lilla livet.

Men än så länge är mina revben utom fara.. men vi får se hur länge det varar.

Sammandragningarna är fortfarande oregelbundna, men kan få någon typ av värk på natten när ja går på toa då magen alltid e spänd på natten.

Får kramp i bena o låren på natten.

Jo då...  det känns allt. Men jag e mest förbryllad av Sprattels livlighet.



 
 
Mia

Mia

13 januari 2011 19:05

Du kommer att bli en jättebra mamma Ann!
Tiden har gått fort, det kan jag hålla med om, snart är ni en liten familj =)

Kram

http://www.mia-sweet-mia.blogspot.com

 
Ingen bild

Sandra Olsén

13 januari 2011 19:25

Jag är så otroligt facinerad över er Ann! Åh så glad för er skull! Allting kommer att gå bra på förlossningen kom bara ihåg att andas! Ni kommer att bli jätte bra föräldrar båda två!

Kram på er alla tre!

 
Ingen bild

Sazza

13 januari 2011 22:08

Självklart kommer du vara en super bra mamma! Vet hur tankarna går. Hade samma när jag väntade Jennifer. Var inte så nervös över förlossningen, för sånt går ju alla mammor igenom. Jag var mer nervös över om jag skulle veta när det var dags. Frågade barnmorskan flera gånger hur jag vet skillnaden på värkar och förvärkar och sammandragningar =D Svaret jag fick var: Du känner skillnaden... Tro mig!.... Allt slutade med att jag gick en hel dag (från morgon till kväll) med värk. Från början vanlig mensvärk för att öka i styrka. På kvällen vid 9 tyckte jag det kanske gjorde lite väl ont och med lite efterforskning så hade jag 5 min mellan "sammandragningarna". Förvärkar har man kanske max 5 om dagen. Då först gick det upp ett ljus för mig att det verkligen var dags =)
Så STORT lycka till lilla syster! Det här kommer gå perfekt! Sikta på målet när det gör som ondast! När Sprattel väl kommer ut försvinner allt det onda! SUPER KRAMAR till dig yster =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann Lundgren - 16 november 2012 17:01

Jag trodde inte jag skulle känna sådan sorg. Sally har legat på dimens hem i ca 8 år. Det sägs att dom inte finns där längre då de inte pratar eller visar känslor. Att det bara är skalet kvar. Vad vet vi om det?? Jag har bara besökt henne ett få t...

Av Ann Lundgren - 28 september 2012 22:23

Här finns mycke tankar o jag undrar hur långt från väggen jag egentligen är. Så innerligt trött. Frej sover inge bättre... Psykologen ska fixa remiss för en eeg tror ja det hette. Mätning av signaler i hjärnan för o utesluta epileptiska störningar. ...

Av Ann Lundgren - 18 augusti 2012 07:56

Jag har ju totalt glömt att skriva att Thor kom till världen den 26 juli kl.21.58. Han vägde 3540gr o var 52cm. Jag återkommer med förlossnings historien. Kan dock säga att han äter sover o växer precis som han ska! ...

Av Ann Lundgren - 20 juli 2012 17:36

Ja idag är jag i v.39+3. Det menas med att bäbis är färdig o välkommen ut när som hellst nu. Magen e nu enligt mvcs kurva 35. o med Frej var ja 33. Har gått upp ca 7 kg. o med frej gick ja upp 15kg... Jo några lätta förvärkar har jag haft, massa sa...

Av Ann Lundgren - 12 juni 2012 13:52

Helgen var helt underbar!!! Vi var barnlediga och for till stenungsundsbaden. 4 varma pooler, god mat o dryck, Underbart sällskap! O endel sömn!!! Fredagen anlände vi i stenungsund o min älskade far o styvmor hämtade Frej o ja fick sååå ont i mag...

Ovido - Quiz & Flashcards